U kunt ons bellen op 0597 55 14 16 contact | sitemap | home Dansk Feriehus Bookingburo is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Novasol

Praktische informatie > Novasol
tags:

Belangrijke informatie: Denemarken

Voor uw vakantie in Denemarken

Hier volgt belangrijke informatie die als basis kan dienen bij uw vakantievoorbereiding en de keuze van uw vakantiehuis.

 

1. Aankomst en vertrek

Op uw huurovereenkomst staat aangegeven op welk tijdstip de accommodatie beschikbaar is en voor welk tijdstip u weer dient te vertrekken. De vermelde aankomst- en vertrektijden op de huurovereenkomst zijn altijd bindend. Indien niet anders aangegeven, dan is de vertrektijd van het vakantiehuis altijd 10:00 in de ochtend. De sleutel wordt doorgaans enkel overhandigd op vertoon van de originele huurovereenkomst.

 

Houdt u er bij een vroegere aankomst rekening mee dat het vakantiehuis pas vanaf de op het huurcontract aangegeven tijd beschikbaar is.

 

2. Grootte en inrichting van de huizen

De in de gids aangegeven m2 zijn de afmetingen van de buitenmuur. De binnenmaat kan tot 15% kleiner zijn. De meerderheid van de vakantiewoningen zijn privéhuizen, en om die reden naar de persoonlijke smaak en mogelijkheden van de eigenaar ingericht. In de regel zijn de woonkamers zeer ruim en de slaapkamers klein. Doorgaans is niet voor iedere gast een aparte kast aanwezig. De keukeninventaris verschilt per vakantiehuis, maar correspondeert met het maximale aantal toegestane gasten. Ieder huis beschikt over kussens en dekbedden voor het aantal toegestane personen. Bedlinnen, handdoeken, theedoeken, schoonmaakmiddelen, toiletpapier etc. zijn doorgaans niet aanwezig. In de meeste gevallen kunt u bedlinnen huren bij het plaatselijke Novasol kantoor. In sommige huizen kan de trap naar de eerste verdieping steil zijn en soms zonder leuningen, in sommige huizen dient u ook rekening te houden met een lagere plafondhoogte. Heeft u bij het huis de beschikking over tuinmeubilair, dan houdt dit in de regel in dat er een tafel en 4 stoelen aanwezig zijn. Ligstoelen, kussens en parasols behoren niet standaard tot deze uitrusting. Sommige accommodaties beschikken over tuinmeubilair van hoge kwaliteit; kijk hiervoor naar het aangegeven symbool bij de huisbeschrijving.

 

3. Renovatie

Indien er bij de beschrijving een renovatie staat aangegeven, dan betekent dit niet automatisch dat het gehele huis volledig is gerenoveerd. Het kan ook een aparte ruimte betreffen, zoals de keuken, de badkamer en/of de slaapkamer.

 

4. Slaapkamer

De slaapkamers in de vakantiehuizen zijn vaak klein. De bedden zijn ca. 70/85 cm breed en 180/190 cm lang. De meeste bedden beschikken over schuimrubber matrassen. Een vide is een open slaapzolder met schuine wanden en matrassen op de grond. Een vide is niet echt geschikt voor volwassenen, maar wel erg populair bij grote kinderen. De toegang is vaak via een steile trap. Een annex is een aparte aanbouw of een bijgebouw dat soms niet verwarmd kan worden. Een kinderbed voor de jonge gasten tussen 0 en 3 jaar kan vooraf worden besteld of zelf meegebracht worden. U dient altijd zelf bedlinnen voor een kinderbed mee te nemen. In veel gevallen is reeds een kinderbed in het vakantiehuis aanwezig, zie huisbeschrijving.

 

5. Badkamer en toilet

De badkamers en toiletruimtes zijn doorgaans niet groter dan noodzakelijk en kunnen niet worden vergeleken met normale badkamers. Wordt in de beschrijving een douche vermeld, dan is dit niet per definitie een aparte douchecabine. Soms bestaat deze slechts uit een handdouche en een grondafvoer. De warmtevoorziening wordt vaak verzorgd door een boiler (ca. 30 liter). Spoel nooit luiers, watten, maandverband etc. door het toilet, hierdoor kan de grondafvoer verstopt raken.

 

6. Accommodaties met whirlpool en/of zwembad (binnen- en buitenzwembad)

Bij boekingen tot 3 dagen voor vertrek, is het binnen zwembad tot 25°C voorverwarmd. Wij raden aan een watertemperatuur van 26-28°C niet te overschrijden, in verband met gezondheidsredenen. Gebruik in het zwembad of de whirlpool nooit zeep of shampoo. Een buitenzwembad staat doorgaans van begin juni tot eind september tot uw beschikking, afhankelijk van de weersomstandigheden. Buiten deze periode kan het voorkomen dat er geen water in het zwembad zit. Houdt u er rekening mee dat buitenzwembaden doorgaans niet worden verwarmd; het water wordt verwarmd door de buitenlucht.

Energie spaartips voor huizen met een binnenzwembad:

Houd ramen en deuren van de zwembadruimte gesloten.

Indien u het zwembad niet gebruikt, dek deze dan af met het bijbehorende afdekmateriaal.

Schakel de ontvochtiger nooit uit, dit kan leiden tot teveel luchtvochtigheid in de zwembadruimte.

Laat de vloerverwarming op een constante temperatuur staan.

Als u de ruimte niet gebruikt zet u de verwarming op ca. 5°C.

Whirlpool: Bij vakantiehuizen met een whirlpool zonder afvoer wordt deze voor aankomst met water gevuld. Weet u bij voorbaat al dat u de whirlpool niet gaat gebruiken, stel dan uw boekingskantoor hiervan op de hoogte, dit bespaart energie en water.

 

7. TV, schotelantenne en internet

De vakantiehuizen die voorzien zijn van een TV ontvangen in de regel het Deense DR1 en het Deense TV2. Wanneer het vakantiehuis beschikt over een schotelantenne, kunt u in de regel Duitse zenders en een aantal andere gratis buitenlandse zenders. Het is niet toegestaan de huidige instellingen te wijzigen. Internetaansluiting of breedbandinternet kan het volgende inhouden: kabelverbinding, WIFI (draadloos internet), glasvezel, 3G (mobiel internet) of ADSL/SDSL. Elke verbinding heeft specifieke voordelen en beperkingen. De verbinding wordt beschikbaar gesteld door de huiseigenaar. Novasol is niet aansprakelijk voor de snelheid, stabiliteit en eventuele uitval. Enkele vakantiehuizen beschikken over een eigen pc waardoor het niet altijd mogelijk is om uw eigen laptop aan te sluiten. Wanneer u specifieke vragen heeft over de internetaansluiting in een vakantiehuis, neemt u dan voor boeking contact op met Novasol.

 

8. Grondstuk

De percelen van de vakantiehuizen zijn meestal natuurgrondstukken. Dit betekent dat zij vaak gedeeltelijk bestaan uit duinen, heide, zand- en bosgebied, waardoor de aangegeven perceelgrootte niet altijd volledig bruikbaar is. Houdt er rekening mee, dat bij nieuwe vakantiehuizen het perceel mogelijkerwijs nog niet volledig begroeid is en dat een oprit nog niet is aangelegd.

 

9. Vermelde afstanden

Alle afstanden die zijn aangegeven betreffen de geschatte afstand van het perceel tot de dichtstbijzijnde kust (zee, fjord, rivier of meer) en dienen uitsluitend ter oriëntering. Gaat u er niet automatisch vanuit dat dit de dichtstbijzijnde strand- of zwemmogelijkheid is. 

De afstanden tot winkels betreffen de afstanden naar de dichtstbijzijnde supermarkt of kruidenier. Houdt u er rekening mee dat sommige winkels alleen in het hoogseizoen geopend zijn en dat de afstand in het laagseizoen beduidend langer kan zijn.

Novasol kan voor eventuele sluitingen van winkels of restaurants niet aansprakelijk worden gesteld.

 

10. Waarborgsom

De huurovereenkomst is pas geldig wanneer door de gast de verplichte borgsom is betaald. De borgsom kan tegelijk met de huursom worden betaald of ter plaatse bij het ophalen van de sleutel. (Een deel van) de borgsom kan worden achtergehouden in geval van schade en/of een onvoldoende eindschoonmaak. De hoogte van de borgsom hangt af van het type vakantiehuis. De hoogte wordt aangegeven in onze brochure, onze internetsite en op de huurovereenkomst. Bij een verblijf van meer dan drie weken kan de borgsom per week worden gevraagd en de eindschoonmaak in rekening worden gebracht. Teruggave van de borgsom vindt maximaal drie weken na vertrek plaats. Kosten voor elektriciteit, telefonie en in enkele gevallen ook voor water zullen met de borgsom worden verrekend. Wanneer de kosten de hoogte van de borgsom overschrijden, ontvangt de gast een factuur. In enkele vakantiehuizen zijn (jeugd)groepen niet toegestaan, zie beschrijving. Een groep bestaat uit ten minste 6 personen die geen familie vormen. Wanneer een vakantiehuis door een groep of tijdens de kerstdagen en Nieuwjaar wordt gehuurd, kan de standaard borgsom worden verhoogd met DKR 3500 per persoon.

 

11. Variabele verbruikskosten en verwarming

Lees alle meterstanden bij aankomst en vertrek nauwkeurig af. De elektriciteitsmeter toont geen decimalen, slechts hele kWh. De hele kWh zijn aangegeven door rode cijfers. Bij een latere aankomst of eerder vertrek gelden meterstanden zoals afgelezen door NOVASOL, voor de gehele huurperiode. Wanneer een vakantiehuis minimaal 3 dagen voor vertrek wordt geboekt, zal het vakantiehuis in de periode van 1 november – 31 maart worden voorverward tot een temperatuur van ongeveer 15 C.

In de periode van 1 november – 31 maart gelden de meterstanden zoals genoteerd door de gast. In de periode van 1 april – 31 oktober gelden de meterstanden zoals genoteerd door NOVASOL. Het verschil tussen de meterstanden zoals genoteerd door de gast en NOVASOL is groter bij vakantiehuizen met een whirlpool en zwembad, vanwege een hoger energieverbruik. Houdt u er rekening mee dat waterverbruik bij enkele vakantiehuizen niet is inbegrepen.

 

12. Eindschoonmaak

Laat u het vakantiehuis alstublieft in nette staat achter. De huiseigenaar heeft het vakantiehuis voor uw komst opgeruimd en gereinigd en zo dient u het ook weer terug te geven. Dit betreft met name het schoonmaken van de koelkast, vriezer, fornuis, oven, barbecue en de sanitaire voorzieningen. Ook als u gebruik maakt van de eindschoonmaak, dient u de vaat weg te werken, de koelkast en vaatwasser te ontruimen en binnen- en buitenshuis op te ruimen. Vanzelfsprekend dient het vakantiehuis schoon voor de volgende gasten te worden achtergelaten. U dient het vakantiehuis op de vertrekdag voor 10:00 uur te vertalen. Mocht het vakantiehuis na vertrek niet schoon zijn, dan worden de kosten voor de eindschoonmaak met de betaalde borgsom verrekend. Houdt u er rekening mee dat schoonmaakmiddelen en -doekjes niet standaard aanwezig zijn in het vakantiehuis. Bij enkele vakantiehuizen is de eindschoonmaak bij de huurprijs inbegrepen of kan de eindschoonmaak worden bijbesteld; let op het symbool bij de huisbeschrijving. In geval van meer afval dan gebruikelijk, houdt NOVASOL zich het recht voor kosten te berekenen voor de afvalverwijdering. De eindschoonmaak kan tot 4 dagen voor aankomst bij het plaatselijke servicebureau worden besteld. Kosten voor de eindschoonmaak kunnen tegelijk met de huursom of ter plaatse bij aankomst worden betaald.

Bij een verblijfsduur van meer dan 2 weken kan een verhoogde borgsom worden gevraagd. Tevens kan een periodieke tussenschoonmaak verplicht worden gesteld, bijvoorbeeld eens per week.

 

13. Huisdieren

In enkele vakantiehuizen zijn huisdieren niet toegestaan. Een symbool bij de huisbeschrijving geeft aan of dit het geval is. NOVASOL kan echter niet garanderen dat een vakantiehuis altijd volledig huisdiervrij is gebleven. Wij vragen u nadrukkelijk het huisdierverbod te respecteren. Mocht desondanks toch een huisdier zijn gesignaleerd, dan dient deze per direct het vakantiehuis te verlaten.

Wanneer bij een vakantiehuis het huisdiersymbool staat aangegeven dan zijn huisdieren uiteraard toegestaan. Geeft u bij de boeking aan dat u een huisdier meeneemt en denkt u aan eventuele noodzakelijke vaccinaties. (voor meer informatie kunt u terecht bij uw dierenarts).

Gaat u ervan uit dat het in eerste instantie alleen is toegestaan om maximaal twee huisdieren mee te nemen. In Zuid-Europa is het echter vaak toegestaan om maar één huisdier mee te nemen, tenzij anders vermeld. Het meenemen van meer huisdieren gaat te allen tijde in overleg met NOVASOL.

Vakantie met uw eigen paard:

NOVASOL is niet verantwoordelijk voor eventuele schade tijdens het transport van en naar het vakantiehuis, noch voor eventuele schade aan het vakantiehuis, de inventaris of andere gebouwen. Wij raden u aan om voor vertrek een aansprakelijkheid- en inboedelverzekering af te sluiten.

 

14. Rookvrije vakantiehuizen

Sommige huiseigenaren willen niet dat er in het vakantiehuis wordt gerookt. Deze vakantiehuizen worden in de brochure als niet-rokerhuis aangegeven. Het kan ook zijn dat de huiseigenaar u in het vakantiehuis hierop attent maakt. NOVASOL kan niet altijd garanderen dat een vakantiehuis volledig rookvrij blijft. Wij vragen onze gasten vriendelijk het rookverbod te respecteren.

 

15. Brochure-informatie

Deze informatie omvat voor zowel catalogus als internet de basis voor uw boekingen betreffende onze geldende verhuurregels.

 

16. Insecten/Muizen/Allergie

Houdt u er rekening mee dat, ondanks een eventueel huisdierverbod, allergieoorzaken (zoals bijv. huisstofmijt) in vakantiehuizen niet altijd kunnen worden voorkomen. In vakantiehuizen die in de vrije natuur zijn gelegen kunnen insecten voorkomen. Dit geldt ook voor zilvervissen, mieren, wespen, wandluizen, pissebedden en marters. Spinnenwebben kunnen ondanks een grondige reiniging binnen een korte tijd ontstaan. NOVASOL kan daar niet aansprakelijk voor worden gesteld. Muizen kunnen niet altijd worden voorkomen. Bij grote problemen kunt u zich wenden tot de huiseigenaar, de contactpersoon ter plaatse of het servicebureau, zodat eventueel hulp kan worden geboden.

Allergieën in het algemeen: NOVASOL is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor het ontstaan van een allergische reactie bij de huurder in een vakantiehuis.

 

17. Bouwactiviteiten/Geluidsoverlast

NOVASOL kan eventuele bouwactiviteiten in de omgeving van de vakantiehuizen niet constant controleren. Dit kan geluidsoverlast met zich mee brengen. Houdt u er rekening mee dat in een vakantiegebied ook plaatselijke inwoners permanent leven. Ook kan een nabijgelegen luchthaven voor geluidoverlast zorgen, waarop NOVASOL geen invloed heeft. De volgende gebieden bevinden zich in de buurt van militair terrein: Rømø, Blåvand, Vejers, Oksbøl, Nymindegab, Tranum, Rødhus, Blokhus, Løkken, Sjællands Odde, Jægerspris, Halk (ten oosten van Haderslev), Hevring (ten oosten van Randers), Raghammer (ten oosten van Boderne en ten westen van Vestre Sømark). In de omgeving van Stampen en Arnager bevindt zich een vliegveld dat geluidsoverlast zou kunnen veroorzaken.

 

18. Problemen/Klachten

Indien u bij aankomst in het vakantiehuis schades of gebreken constateert, dient u dit binnen 72 uur aan de huiseigenaar of diens contactpersoon te melden. Klachten met betrekking tot de schoonmaak dienen direct na aankomst kenbaar gemaakt te worden. De klacht kan niet per e-mail ingediend worden, maar moet telefonisch ofwel persoonlijk bij de huiseigenaar (of diens contactpersoon) gemeld worden. Indien uw klacht niet binnen een redelijke termijn passend kan worden opgelost, dan dient u het plaatselijke servicekantoor of de NOVASOL hotline (+45 9797 5757) op de hoogte te stellen en om hulp te vragen. Een eventuele restitutie op de huurprijs kan alleen worden verleend indien NOVASOL tijdig op de hoogte is gebracht van de klacht en deze niet of niet binnen een redelijk termijn is opgelost. Wanneer een oplossing alleen tegen hoge kosten mogelijk is, dan kan NOVASOL besluiten u een passend alternatief vakantiehuis aan te bieden. De huurder is verplicht om de naam van de NOVASOL medewerker te noteren. De huurder zal er toe bijdragen te vermijden dat eventuele schaden, gebreken, gevolgschade of defecten verslechteren en probeert ook om de financiële gevolgen voor zowel NOVASOL als de huiseigenaar te beperken. De huurder moet NOVASOL de gelegenheid geven de klacht binnen een redelijke termijn op te lossen en/of de schade te herstellen. Een vroegtijdig vertrek zonder NOVASOL daarvan op de hoogte te hebben gebracht, is voor eigen rekening en risico voor de huurder. De huurder loopt het risico dat de huurovereenkomst niet wordt beëindigd en heeft daarom geen recht op enige restitutie. Dit ligt ten grondslag aan het feit dat de huurder het NOVASOL op deze manier onmogelijk heeft gemaakt om hulp aan te bieden, bijvoorbeeld in de vorm van een schadevergoeding of overplaatsing naar een alternatief vakantiehuis. Als de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid wordt opgelost, dient u uiterlijk binnen 14 dagen na het einde van de huurperiode een schriftelijk en gemotiveerd schrijven in te dienen, onder vermelding van uw boekingsnummer, bij: NOVASOL, Postbus 1379, 5004 BJ TILBURG. U kunt ook een email sturen naar service@NOVASOL.nl. NOVASOL accepteert geen klachten op basis van het feit dat huurder meent dat andere huurders een beter vakantiehuis zouden hebben gekregen dan in de catalogus of website staat beschreven. NOVASOL zal zich te allen tijde inspannen aan speciale wensen van huurder tegemoet te komen, zoals bijvoorbeeld de locatie van het huis, maar NOVASOL geeft hierover geen garanties. Een eventuele restitutie geldt alleen voor directe financiële schade. Voor indirecte financiële schade (gevolg schade) of immateriële schade, kan zowel NOVASOL als de huiseigenaar niet verantwoordelijk worden gesteld.

 

Stroom/Water

In zeer hete zomers of zeer droge perioden kunnen er problemen met de water- en elektriciteitsvoorziening optreden. Hier heeft NOVASOL geen invloed op. Neemt u in deze gevallen contact op met de huiseigenaar. In sommige gebieden kan het water, door de bodem op die plaats, een onschuldige bruine kleur hebben.

 

Verzekering/autopapieren

Vergeet niet om uw autopapieren en rijbewijs altijd mee te nemen op reis.

 

Boot/Vissen

Om een wettelijk verplichte visvergunning te kunnen krijgen, dient u uw eigen visvergunning mee te nemen. Visvergunningen zijn verkrijgbaar in enkele NOVASOL kantoren, lokale toeristenbureaus, de meeste postkantoren, hengelsportzaken en online op www.fisketegn.dk. Voor meer informatie over vergunningen verwijzen wij u door naar de lokale toeristenbureaus. Wanneer een vakantiehuis van een boot is voorzien, kan deze in de periode mei tot september (tevens afhankelijk van locale weersomstandigheden) worden gebruikt. Houdt u er rekening mee dat de nodige reddingsvesten niet bij de standaard uitrusting horen en dat het gebruik van de boot op geheel eigen verantwoordelijkheid is.

 

Centrale verwarming

Centrale verwarming betekent dat het gebouw voorzien is van een eigen verwarmingssysteem, bijvoorbeeld een ketel met brandstof zoals kolen of hout.

 

Speeltoestellen

Onder speeltoestellen verstaan wij een schommel, zandbak, wip, speelhuis, glijbaan of een combinatie hiervan. Gebruik van de speeltoestellen is op eigen risico.

 

Barbecue

Bij veel vakantiehuizen is een barbecue beschikbaar. In sommige gevallen kan deze pas na reiniging gebruikt worden, vooral wanneer de barbecue lange tijd ongebruikt is gebleven. Wij vragen u vriendelijk de barbecue na gebruik goed schoon te maken, ook al trof u deze niet schoon aan.

 

Sauna

Opgieten in de sauna is niet toegestaan, aangezien dit tot wezenlijke schade en stroomuitval kan leiden.

 

Zonnebank/hemel

Een zonnebank of zonnehemel mag niet worden gebruikt door personen onder de 18 jaar. Een zonnehemel is doorgaans geplaatst boven één van de aanwezige bedden.

 

GPS-coördinaten

De GPS-coördinaten in de routebeschrijving leiden niet altijd exact naar het vakantiehuis en fouten en omissie hieromtrent zijn niet uitgesloten. De coördinaten kunnen tevens van een dichtstbijzijnde weg of kruispunt zijn. Als de sleuteloverdracht niet plaatsvindt bij het vakantiehuis, dan leiden de GPS coördinaten tot het adres van de sleutelbeheerder. Wij raden u dan ook aan om van te voren te onderzoeken of de verstrekte coördinaten overeenkomen met het adres van het vakantiehuis.

 

Sleutel

In de regel wordt door het NOVASOL kantoor of de contactpersoon ter plaatse één sleutel overhandigd, ongeacht het aantal gasten.

 

Haardhout

Haardhout is niet bij de huurprijs inbegrepen en is verkrijgbaar in de meeste lokale supermarkten en benzinestations. Hout dat zich bevindt op het perceel of bij het vakantiehuis is vaak het persoonlijk bezit van de huiseigenaar en mag nooit zonder overleg gebruikt worden. Vanwege gezondheidsredenen is het gebruik van gevonden hout niet toegestaan.

 

Vakantiehuizen in of bij een waterpark

NOVASOL heeft geen invloed op de openingstijden en tijdelijke sluitingen (vanwege bijvoorbeeld renovatie) van waterparken en zwembaden. NOVASOL kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

 

Geld wisselen

Het wisselen van geld is in beperkte mate mogelijk bij het NOVASOL kantoor ter plaatse. Wij raden u aan om dit te doen bij een plaatselijke bank of geldautomaat.

 

Arts, tandarts, apotheek etc.

Helaas kan het gebeuren dat u tijdens uw vakantie in Denemarken een arts of tandarts nodig heeft. Onze servicekantoren en onze service hotline helpen u binnen kantooruren graag verder om een afspraak te maken, daarvoor kunt u bellen met het nummer +45-9797 5757. Ook is er de mogelijkheid om een App voor uw Smartphone met informatie over directe hulp te downloaden. Deze is verkrijgbaar onder de naam AkutDanmark bij de AppStore of Google Play. Deze App kan worden gedownload tegen een kleine vergoeding.

NOVASOL heeft geen invloed op deze App, en kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud of de aangeboden informatie. Eventuele vragen over deze App kunt u richten aan: infonewish@newish.dk Let op: De informatie is beschikbaar in het Deens, Engels en Duits.

 

Vereniging van huiseigenaren

NOVASOL is lid van de vereniging van huiseigenaren in Denemarken. Dit is een bemiddelingsinstelling waar men terecht kan bij eventuele problemen, waarbij er geen bevredigend antwoord komt vanuit de verhuurder. Meer informatie is te vinden op (link) of neemt u contact op met:

Ankenævn for Feriehusudlejning

Amagertorv 9, 2.

DK-1160 København K

E-Mail: info@ankenaevnferiehus.dk

  Copyright 2017 DFB | Dansk.nl | Sitemap | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Inschrijfnr. K.v.K.: 53121007 SGR=Garantie
Dansk Feriehus Bookingburo, DFB.nl e.a. zijn onderdeel van DFB Reizen BV.